Skorzystanie z
usług agencji investor relations podczas oferty publicznej może
przynieść spółce wiele korzyści.
Niektórzy
uważają, że akcje są na tyle specyficznym towarem, że duże,
masowe kampanie i działania reklamowe mają znaczenie jedynie przy
bardzo dużych ofertach. Jest w tym trochę racji, ponieważ
najważniejsze jest przekazanie informacji o ofercie inwestorom
instytucjonalnym i zdobycie ich poparcia, a takie instytucje są mało
podatne na działania promocyjno-reklamowe. Ponadto, koszty kampanii
promocyjnej są niemałe i stanowią istotną, a czasem największą,
pozycję w budżecie projektu emisyjnego.
Mimo to,
kampanie reklamowe mogą pomóc w zwiększeniu zainteresowania i
popytu ze strony drobnych inwestorów, co w szczególnych przypadkach
może sprawić, że spółce uda się uzyskać większą cenę
emisyjną.
W przypadku
pogorszenia koniunktury rynkowej lub też pojawienia się na rynku
kilku większych ofert w tym samym czasie, działania promocyjne mogą
mieć jednak duże znaczenie. W takich sytuacjach inwestorzy mogą
wykazywać niezdecydowanie odnośnie wyboru inwestycji lub w ogóle
jej dokonania. Wówczas impulsem do decyzji inwestycyjnej mogą być
działania medialne lub atrakcyjnie zorganizowane spotkania z
zarządem spółki, wyróżniające ofertę spośród innych lub
promujące mniej oczywiste zalety i atrakcyjne perspektywy spółki
czy branży, w której działa. Jest to szczególnie istotne w
sytuacji, gdy chodzi o pokazanie aspektów trudnych do opisania w
prospekcie emisyjnym.
W przypadku
spółek, które nie są powszechnie znane (ze względu na to, że
np. działają w obszarach, którymi nie interesuje się przeciętny
obywatel), właściwa kampania promocyjna pomaga zwiększyć
rozpoznawalność przedsiębiorstwa. Natomiast spółki mające
kontakt z masowym rynkiem detalicznym dzięki odpowiedniej promocji
mogą poprawić swój wizerunek i zwiększyć sprzedaż.
Przykłady:
filmiki promocyjne spółki JSW
Przykłady:
filmiki promocyjne spółki JSW