IPO. Agencja Investor Relations


Skorzystanie z usług agencji investor relations podczas oferty publicznej może przynieść spółce wiele korzyści.

Niektórzy uważają, że akcje są na tyle specyficznym towarem, że duże, masowe kampanie i działania reklamowe mają znaczenie jedynie przy bardzo dużych ofertach. Jest w tym trochę racji, ponieważ najważniejsze jest przekazanie informacji o ofercie inwestorom instytucjonalnym i zdobycie ich poparcia, a takie instytucje są mało podatne na działania promocyjno-reklamowe. Ponadto, koszty kampanii promocyjnej są niemałe i stanowią istotną, a czasem największą, pozycję w budżecie projektu emisyjnego.
Mimo to, kampanie reklamowe mogą pomóc w zwiększeniu zainteresowania i popytu ze strony drobnych inwestorów, co w szczególnych przypadkach może sprawić, że spółce uda się uzyskać większą cenę emisyjną.
W przypadku pogorszenia koniunktury rynkowej lub też pojawienia się na rynku kilku większych ofert w tym samym czasie, działania promocyjne mogą mieć jednak duże znaczenie. W takich sytuacjach inwestorzy mogą wykazywać niezdecydowanie odnośnie wyboru inwestycji lub w ogóle jej dokonania. Wówczas impulsem do decyzji inwestycyjnej mogą być działania medialne lub atrakcyjnie zorganizowane spotkania z zarządem spółki, wyróżniające ofertę spośród innych lub promujące mniej oczywiste zalety i atrakcyjne perspektywy spółki czy branży, w której działa. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy chodzi o pokazanie aspektów trudnych do opisania w prospekcie emisyjnym.
W przypadku spółek, które nie są powszechnie znane (ze względu na to, że np. działają w obszarach, którymi nie interesuje się przeciętny obywatel), właściwa kampania promocyjna pomaga zwiększyć rozpoznawalność przedsiębiorstwa. Natomiast spółki mające kontakt z masowym rynkiem detalicznym dzięki odpowiedniej promocji mogą poprawić swój wizerunek i zwiększyć sprzedaż.

Przykłady:

filmiki promocyjne spółki JSW

 

This entry was posted on 3.7.12. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply