Podstawowym
elementem przygotowań do zaprezentowania spółki inwestorom jest
stworzenie jasnego opisu jej funkcjonowania wraz z przedstawieniem
najważniejszych kierunków rozwoju i podstaw finansowych ich
realizacji.
Cele emisji akcji
Bardzo ważnym
zagadnieniem dla potencjalnych inwestorów są cele emisji. Wynikają
one bezpośrednio ze strategii rozwoju spółki, która określa
także niezbędne do jej realizacji nakłady finansowe. Trudno
wskazywać lepiej lub gorzej postrzegane przez inwestorów cele
emisyjne, ale generalnie ich realizacja musi prowadzić do poprawy
wyników finansowych i wzrostu wartości spółki.
Strategia
Wejście na
giełdę nie jest przypadkowym epizodem w historii firmy. Spółka
musi przygotować strategię rozwoju, która musi być spójna i
przemyślana, tak by mogła być dobrze odbierana przez przyszłych
inwestorów. Strategia rozwoju będzie prezentowana w prospekcie
emisyjnym i podczas spotkań z inwestorami. Jakość planu
strategicznego ma kluczowe znaczenie dla powodzenia oferty
publicznej. Plany spółki podlegają niezależnej ocenie inwestorów
pod kątem możliwości ich realizacji.
Precyzyjnie
nakreślony plan rozwoju spółki w perspektywie co najmniej
kilkuletniej, w którym wejście na giełdę jest planowanym
elementem długofalowego harmonogramu finansowania działalności
jest niezbędnym warunkiem powodzenia oferty publicznej.