Strategia Rozwoju Spółki


Podstawowym elementem przygotowań do zaprezentowania spółki inwestorom jest stworzenie jasnego opisu jej funkcjonowania wraz z przedstawieniem najważniejszych kierunków rozwoju i podstaw finansowych ich realizacji.

Cele emisji akcji
Bardzo ważnym zagadnieniem dla potencjalnych inwestorów są cele emisji. Wynikają one bezpośrednio ze strategii rozwoju spółki, która określa także niezbędne do jej realizacji nakłady finansowe. Trudno wskazywać lepiej lub gorzej postrzegane przez inwestorów cele emisyjne, ale generalnie ich realizacja musi prowadzić do poprawy wyników finansowych i wzrostu wartości spółki.
Strategia
Wejście na giełdę nie jest przypadkowym epizodem w historii firmy. Spółka musi przygotować strategię rozwoju, która musi być spójna i przemyślana, tak by mogła być dobrze odbierana przez przyszłych inwestorów. Strategia rozwoju będzie prezentowana w prospekcie emisyjnym i podczas spotkań z inwestorami. Jakość planu strategicznego ma kluczowe znaczenie dla powodzenia oferty publicznej. Plany spółki podlegają niezależnej ocenie inwestorów pod kątem możliwości ich realizacji.
Precyzyjnie nakreślony plan rozwoju spółki w perspektywie co najmniej kilkuletniej, w którym wejście na giełdę jest planowanym elementem długofalowego harmonogramu finansowania działalności jest niezbędnym warunkiem powodzenia oferty publicznej.

This entry was posted on 12.7.12. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply